Év végi általános tájékoztató

2021. december 31.
Vissza a hírekhez
Az év több magasságot és egy-két mélypontot is hozott számunkra, nem volt könnyű évünk sőt kimondottan nehéz volt de minden kezdet nehéz.

1. Halasítás

Az éven rekord mennyiségű halat telepítettünk a tavainkba és az egyesület újból elkezdte telepíteni a ragadozó halakat is valamint a kuriózumnak számító Vágótokot! Jövőre is ez a tendencia fog folytatódni, a két nyaras amúrból 20 mázsát, két nyaras harcsából 250 kilógrammot kívánunk hozni tavasszal, egész évben folyamatosan három nyaras pontyot és megpróbálunk lecsapni minden olyan lehetőségre, amely a horgászokat szolgálja!

2. Ellenőrzés

Volt, van és lesz is! Sajnos volt olyan eset is, amikor rendőri intézkedésre volt szükség vagy egymás segítségét kértük, mert a szabálytalankodók ellenségeskedtek. Több mint 10 esetben kellett szankciókat kérnünk, reméljük jövőre már kevesebb lesz. Az ellenőrt minden esetben tisztelnünk kell és a szabályokat betartani, aki nem így fog tenni a területi eltiltásunk 3-5 évig terjed.

3. Halgazdálkodási jog

Onga Város Önkormányzata és az Ongai Horgász Egyesület között köttetett bérleti szerződés alapján a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Agrárügyi Főosztálya bejegyezte egyesületünk részére a halgazdálkodási jogot 2030.12.31.-ig, ez azt jelenti, hogy még 9 évig biztosítva vannak a tavak számunkra.

4. Utak, környezet

Több száz tonna kavics, közel 50 kanyar fuvar, rengeteg földmunka, tereprendezés jellemezte az évünket. Útjaink állapota még a legnagyobb esőzések után is nagyjából járhatóak. A tavak környezete csodálatos, fizetős tavakat maghazudtoló rend és tisztaság van, fák metszve, fű nyírva, van ahová fát is ültettünk. Utakat zártunk le és fogunk is lezárni, sorompókat helyeztünk ki, hogy minél nyugodtabban tudjunk hódolni szenvedélyünknek és minél kevesebben zavarjanak meg minket.

5. Fürdőzés

Már az éven is határozottan felléptünk ellene de nagyon nehéz megértetni az emberekkel, jövőre még többet kívánunk tenni az ügyben.

6. Versenyek

Soha nem látott eredményeket hozott a rekord számú telepítés,
  • a tavaszi versenyünkön a nyolcas tavon, az első hal egy percen belül megérkezett, 25 főből 24 fogott halat és az összfogás 8 óra alatt 315 kg volt, ami remek eredmény!
  • nyári páros versenyünkön a hetes tavon 31 csapatból 31 csapat fogott pontyot, 35 kilós összfogás kellett a dobogóhoz, a verseny összfogása 518 kilogramm volt, szenzációs eredmény!
  • elindítottunk egy 75 órás harcsafogó versenyt is, ahol a versenyzőknek soha nem látott lehetőségei voltak és jöttek is a harcsák, kutyogtatva nagyon eredményesek voltak, bár csak az apraja mutatta most magát meg, nem vagyunk elkeseredve hiszen a csapatok 13 darab harcsát fogtak és tudjuk milyen a ragadozós horgászat, jövőre is lesz harcsa telepítés és legalább egy harcsás versenyünk is!
  • év végi versenyünk már november 6-ra esett, ahol nem voltak már olyan aktívak a halak, viszont izgalmakban nem volt hiány, hiszen mindkét tavat megnyitottuk a versenyzők előtt, így még az is izgalmas volt, ki melyik tóra fog kerülni, volt is verseny a két tó között, az első helyezett a hetes, a második helyezett a nyolcas tóról került ki és közöttük mindössze 1200 gramm volt a különbség, összfogás 250 kilogramm, remek verseny volt!
Jövőre is tartani kívánjuk a színvonalas versenyeket, sőt békéshalas húzós versenyt is tervezünk!

7. Hínárosodás

Eddig is volt és ez után is lesz, sőt ahogy elnézzük jövőre lehet nagyobb is lesz, mint az idén, ezért is hozunk 20 mázsa 2 nyaras amúrt a vizekbe. Van aki kimondottan szereti, van aki ki nem állhatja, viszont ezt a fajta hínarat viszonylag könnyen lehet szedni a partról horgászbottal, nem kell tőle félni! Jövőre csak botonként egy darab egy ágú horog engedélyezett, mivel sokan a 20-30 méteres parti hínársávot átdobták 2 horoggal és sosem húzták ki a halat! A hínaras időszakra érdemes vastagabb zsinórt is feltenni!

8. Jegyár emelkedés, darabszám szigorítás és súly korlátozás

Még mindig vannak telhetetlenek, látjuk is őket, ha 50 darabot lehet hazavinni akkor hazaviszik, eladják, elcserélik másra, ennek véget kellett vetnünk! A befizetett pénzösszegből a nyolcadát nem tudjuk belerakni a vízbe, amit haza szeretnének egyesek vinni, márpedig, hogy ennyit telepítettünk a vizekbe, mindenki megfogja a halat. Az árakon is kellett emelnünk, emelt a MOHOSZ is így ha maradtak volna az engedély árak a bevételünk kevesebb lett volna jövőre, a halárak rettentően el vannak szaladva, a betervezett árakhoz képest 20-30%-kal kaptuk drágábban a halakat!

9. Gazdasági eredmény

Nagyon takarékos volt az egyesületünk és minden forint elköltését meggondoltuk! Ennek köszönhetően mindenre jutott pénz, rekord mennyiségű halasításra, rekord mennyiségű út fejlesztésre, sorompóra, ellenőrzésre. Örömmel jelenthetjük be, hogy a tavalyi évben átvett törzstőke nem csökkent az éven, ami bravúros teljesítmény a munka függvényében, még nőtt is az egyesület törzstőkéje!

10. Pályázatok

Amire csak lehet mi mindenre lövünk, az éven körülbelül 1 millió forint pályázati pénzt nyertünk 3 különböző forrásból.

11. Éves telepítendő mennyiség növelése

A következő halfajok és mennyiségek telepítését vállaljuk: Halfaj Korosztály kg Ponty III. nyaras 3300 Ponty II. nyaras 600 Amúr II. nyaras 1000 Süllő I. nyaras 100 Harcsa II. nyaras 150 Keszegfélék (vegyes) 150 Összesen: 5300 kg

12. 2021 évi Legnagyobb halak

Ponty 15+ kg Berta Tamás 8 tó Amúr 13+ kg Berta Tamás 8 tó Harcsa 19+ kg Horváth István 7 tó Csuka 8+ kg Fülöp Miklós 8 tó

13. Szponzorok

A mutatott eredmények alapján kezdenek megmutatkozni a szponzorok is, volt aki wc-t, volt aki szemetest, volt aki versenyt szponzorált, nekik köszönetet szeretnénk mondani! Senkit nem szeretnénk kiemelni de volt, aki több százezer forinttal szponzorálta egyesületünket! Jövőre is szükségünk lesz felajánlásra, még több wc-t szeretnénk építeni, szemetest, és a versenyek színvonalát tovább emelni, szükségünk lesz fizikai munkára is, így megkérünk mindenkit, akinek fontos a rend és a környezet segítse a munkánkat. Akik szponzorálják az egyesületet, nekik jövőre is lesznek kiváltságok, megint lesz tó szakasz lezárás, amikor mi szeretnénk pihenni és ekkor a szponzorok is jöhetnek majd! Jólesik számunkra azt látni, hogy milyen sokan mellettünk állnak és olyan megkereséseket kapunk, hogy soha nem gondolták volna, hogy ezek a tavak egyszer ilyen halbőségesek lesznek és hogy egy év alatt lehet ekkorát fejlődni! Tavainkra mindenki büszke lehet, csend és nyugalom honol, biztonságban lehet horgászni, élményekkel gazdagodni, sétálni, futni, családdal nézelődni, megye szinten is nagy az érdeklődés már irántunk! Az ONGAI HORGÁSZ EGYESÜLET VEZETŐSÉGE BOLDOG, BÉKÉS KARÁCSONYI ÜNNEPEKET ÉS BOLDOG ÚJ ESZTENDŐT KÍVÁN MINDEN HORGÁSZUNKNAK! (Ui: december 28.-án 10:00-tól kötetlen beszélgetést tartunk a horgászházban!)